سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
 
 

مقدمه

«دریغا دره ی سر سبز وگردوی پیر / وسرود سرخوش رود / به هنگامی که ده /

درد وجانب آب خنیا گر / به خواب شبانه فرود شد» احمد شاملو

ساختار شکنی های[2] نگر ش پسا مدرن در فرآیندهای تکثر گرا و مرکز گریز به تمایز زدایی از تمامی عرصه های زندگی مدرن منتهی گردید. یکی از این تمایز زدایی ها ما بین کار و اوقات فراغت می باشد که گردشگری را به عنوان گونه ای از گذران اوقات فراغت در یک همتنیدگی کامل با کار قرارداده وبه جزئی از زندگی معاصر تبدیل کرده است . گردشگری امروزه در یک کلیت انسجام یافته و به عنوان یکی از واقیعت های جهانی شدن، بر پایه نوآورهای تکنو لوژیکی ـ  اطلاعاتی و قابلیت های انقلاب مدیریتی تغییرات بسیاری را در سطوح تشکیل دهنده خود تجربه کرده و در مفهومی از فشردگی زمان و فضا ،گردشگری را به عنوان پدیده ای جغرافیایی از جابه جایی انسانها در فضا ، جلوه دیگری بخشیده است.

یکی از تغییرات ناشی از تحولات پسامدرن در جریان گردشگری رشد سفرهای انفرادی بر پایه تأملات فرهنگی و(( تجربه چیزهای متفاوت ))می باشد که در روندی از تقویت حس نوستا لژی [3] نسبت به گذشته / اصالت و اهمیت میراث طبیعی ، فرهنگی وتاریخی در دور نمایی گردشگر 3تسهیل شده است. هر چند هنوز اکثر گردشگران به دنبال چهار(( s   )) معروف می باشند ولی رشد سفرهای انفرادی ـ اکتشافی گردشگری در طی سالهای اخیر نشان گذر از گردشگری انبوه به گردشگری مطبوع است که تفاوت های تجربه گردشگری را باز می نماید.

گردشگری روستایی نیز به عنوان یکی از گونه های گر دشگری مطبوع مطرح بوده که در بر گیرنده یک گرایش به ریشه ها ، یک احساس سنتی در حال رشد همراه با خواست درک تمامی ابعاد محیطی در تجربه گردشگری می با شد گردشگری روستایی به سبب عواملی همچون شهر نشینی، علاقمندی به میراث طبیعی، فرهنگی و تاریخی ، نگرانی های محیط زیست، شیوه سالم زندگی شهری و امتناع از فرهنگ مصر ف گرایی درسالهای اخیر شکل گرفته و توسعه یافته است. گردشگری روستایی با قرار گرفتن در دو سوی یک جریان گردشگری از یک سو نشان دهنده گردشگری با ویژگی های چون انعطاف پذیری ، ترکیب همراه با سفارش محصولات برای نیازهای انفرادی مصرف کننده بوده و از دیگر سو با توجه به ارزش ها واثرات ناشی از این گونه گردشگری رویکردی مطرح در کنار دیگر گزینه ها ی تو سعه همه جانبه فضا های روستایی محسوب می گردد که می تواند در حمایت از سیا ست های کشاورزی وحفاظت از محیط زیست ایفای نقش کند بر این اساس لازم می آید تا گردشگری روستایی در یک نگرش منطقه ای مورد توجه قرار گرفته و در برنامه ریزی منطقه ای بعنوان رهیافتی موثر در توسعه منطقه ای مدنظر قرار گیرد.بدین گونه گردشگری روستایی بررسی شده و راهکارهای لازم برای اثر بخشی مثبت این گونه از گردشگری در فضاهای جغرافیا یی، اخذ گردد.

گردشگری روستایی

 جریان گردشگری روستایی را می توان زمینه اطلاقی به گردشگرانی دانست که در یک روستا با در نزدیکی آن اقامت کرده ودر مورد زندگی و محیط محلی آن آگاهی کسب می نمایند؛ یا می توان به گردشگرانی اشاره کرد که با خانواده های کشاورز زندگی کرده و در مورد فعالیت های کشاورزی چیزهای می آموزند ویا می توان گردشگرانی را که در یک روستا یا دهکده ماهیگیری با خانواده صیادان زندگی کرده وبا آنها به صید می روند را به عنوان گردشگرانی روستایی بر شمرد.با این وجود نباید از درک این نکته غا فل بود که گردشگری روستایی می تواند در بر گیرنده یک گستره وسیعی از گونه های مختلف گر دشگری باشد .

تعاریف بسیاری از گردشگری روستایی وجود دارد در یک مفهوم کلی می توان گردشگری روستایی را((فعالیت گردشگری در محیط روستا))دانست ویا در یک حوزه کاربردی وسیع تر ان را((فعالیت های گردشگری در حوزه غیر شهری که فعالیت انسانی در آن{ اقتصاد وابسته به زمین } مخصوصا کشاورزی در جریان است))تعریف نمود اما ذکر این نکته ضروری است که اگر گردشگری روستایی را بخواهیم بنا به تعاریف فوق تنها به تمامی فعالیت های گردشگری فقط در محیط روستا فرو کاهیم از درک تمامی ابعاد آن ناتوان خواهیم بود هر چند در ابعاد وسیعتر نیز همچون محیط غیر شهری گونه های متعدد ومتمایزی از گردشگری را بدون رابطه ای منطقی در کنار هم قرار داده ایم بر این مبنا با در نظر گرفتن محیط روستا وپیرامونش گردشگری روستایی را می توان اینگونه تعریف کرد.

گردشگری روستایی عبارت است از فعالیت ها و گونه ها ی مختلف گردشگری در محیط های مختلف روستایی وپیرامون آنها که در بردارنده ارزش ها وآثار متفاوتی برای محیط زیست روستا { طبیعی / انسانی } می باشد)) بر این اساس می توان گردشگری روستایی را در بر گیرنده زمینه های مختلف فعالیت های گردشگری چون سکونتگاها ، رویدادها ، جشنواره ، ورزش ها و تفریحات گوناگون دانست که در محیط روستا شکل می‌گیرند.

بطور کلی جریان گردشگری روستایی را می توان از دو جهت مورد توجه قرار داد از یک جهت برای محیط های روستایی وپیرامون آنها این فرصت مهیا می کند تا گردشگران فارغ از هیاهوی شهری و تکنولوژی در بطن سنتی روستا زمانی را به فراغت بگذرانند و از دیگر سو در کنارآن اقتصاد روستایی وابسته به زمین می تواند راههای تنفس دیگری را تجربه کند.

منطقه بندی گردشگری روستایی

گردشگری روستایی امروزه با توجه به این که صنعت کشاورزی اهمیت خود را به عنوان محور اصلی توسعه روستایی از دست داده است رو به توسعه دارد زیرا رشد فزاینده جمعیت ، افزایش بهره برداری ها و کاهش منابع طبیعی و در نتیجه آن تهدید محیط زیست انسانی جوامع روستایی را برای ادامه حیات و تداوم رشد خود به منابع درآمدی دیگری وا داشته است دولت ها و برنامه ریزان نیز سعی دارند تا از عرضه کنندگان بخواهند جریان گردشگری روستایی را به نواحی مختلف سوق دهندتا از این طریق علاوه بر رشد اقتصاد محلی وضعیت خانواده های کشاورزان نیز بهبود یابد.

این رویکرد به گردشگری روستایی موجب آن شده تا راهکارها ی توسعه و مورد بررسی مجدد قرار گیرند و یک نگرش منطقه ای در تجمیع فعالیت های گردشگری روستایی برای به نتیجه رسیدن اهداف مورد نظر اخذ گردد تا با شناسایی مناطق مستعد و گو نه های مختلف گردشگری روستایی به تبیین منطقه ای توسعه گردشگری پرداخته شود این روندخود به پایداری و حفظ محیط روستا ، احیا وثبات اقتصادی جوامع روستایی و توسعه تجارت گردشگری در مقیاس کوچک به عنوان شیوه ای برای عمل وابسته می باشد.که در چارچوب منطقه بندی زمینه های مناسبی رادر تلفیق ترکیب شرایط مختلف فراهم می آورد.

در زمینه گردشگری روستایی ، منطقه بندی می توانند مقاصد گردشگری را در یک منطقه جغرافیایی که شامل تعداد زیادی از عوامل اصلی و حیاتی توسعه می باشند را در بر بگیرد که درآن جاذبه های مناسب از نظر جذب بازدیدکنندگان غیر محلی وجود دارد.این گونه منطقه بندی گردشگری روستایی را می توان با توجه به شاخص های همچون جاذبه های گردشگری در محیط های روستایی وپیرامون انها ؛ راهها ی ار تباطی و سهولت دسترسی ؛ مقدار تراکم جمعیت در واحد سطح وظر فیت گردشگر پذیری ؛ تاسیسات زیر بنایی واقتصادی ؛ امکانات اقامتی ؛ قابلیت های فرهنگی ؛ پیامدهای گردشگری در اشتغال وسطح درآمد وبالاخره دست یابی به یک گردشگری پایدار انجام داد .برای به نتیجه رسیدن منطقه بندی گردشگری روستایی با توجه به شاخص های فوق الذکر لازم می اید تا رهیافت های مختلف اقتصادی ، اجتماعی ـ فرهنگی و زیست محیطی در چارچوب یک نگرش منطقه ای برای توسعه مورد بررسی قرار گیرد .

رهیافت اقتصادی

راهکارهای اقتصادی در زمینه منطقه بندی گردشگری روستایی وابسته به آن است که به مقاصد گردشگری روستایی به عنوان مکانی برای یک تجارت نگریسته شود. که در الگوی فضایی منطقه موزاییک وارد کنار یکدیگر قرار گرفته اند.این راهکار کمک می کند تا در یک سیستم کلی هرمقصد گردشگری به عنوان یک زیربخش برنامه ریزی منطقه ای محسوب گردیده وتخصیص عمودی در زمینه توسعه گردشگری به فعالیت های افقی تبدیل شود.

در رهیافت اقتصادی در این زمینه بررسی توان های محیطی منطقه در برآورد عرضه به عنوان محصول مطرح بوده که می تواند شناخت منابع فرهنگی،تاریخی و طبیعی نواحی روستایی و گونه های گردشگری بر پایه این منابع ؛ برآورد تراکم و ظرفیت گردشگری پذیری در نواحی روستایی و گو نه های گردشگری بر پایه این منابع ؛ برآورد تراکم و ظرفیت گردشگر پذیری در نواحی ؛ توان سنجی شاخص های اقتصاد روستایی در زمینه کشاورزی و دیگر بخش ها : قابلیت عرضه دیگر محصولا ت مورد نیاز گردشگران و بررسی و بر آورد امکانات و گونه های مختلف اقامتی را در نواحی روستایی را در بر گیرد .

 عرضه محصول گردشگری روستایی در هیافت اقتصادی مورد نظر با تفاضای گردشگری رابطه ای مستقیم داشته و تقاضا نیز به ارزش کالا ، خدمات وتسهیلات همراه با جهت گیری تقاضا در بازاریابی گردشگری وابسته است . برآورد تقاضا برای گردشگری روستایی را می توان در یک مجموعه کلی از محاسبه و نقش درآمدها ، هزینه های مسافرت و اقامت تخمین زد. هر چند نباید فراموش کرد که سرمایه گذلری در گردشگری روستایی دارای خطرات و هزینه های کمتری با توجه به در دسترس بودن منابع و پایین بودن قیمت ها در مقایسه با دیگر پروژه های گردشگری می باشد . بطور کلی رهیافت اقتصاد در زمینه منطقه بندی گردشگری روستایی می تواند پیامدهای را چون رشد اقتصادی ، ایجاد تنوع همراه با ثبات در اشتغال و حفظ مشاغل دیگر؛ آفرینش فرصت های برای رشد درآمد به صورت فعالیت های چندگانه ؛ ایجاد بازارهای جدید برای محصولات کشاورزی و گسترش مبنای یک اقتصاد منطقه ای را سبب شود.

رهیافت اجتماعی ـ فرهنگی

در زمینه اجتماعی ـ فرهنگی در پذیرش گردشگران روستایی در یک منطقه ، نحوه کنش پذیری و پویای فرهنگ جوامع محلی در قالب احیاء آداب و رسوم و سنت ها شکل می گیرد و همچنین بازدید گردشگران از این جوامع به یک تجربه گردشگری منتهی می گردد. برخورد میزبان ـ گردشگر را در نواحی روستایی یک منطقه ای می توان از سه دید گاه بررسی کرد ، نخستین دیدگاه شیوه برخورد بین گردشگر ـ میزبان را به صورت پدیده ای قابل شناسایی با شماری از پیامدهای مثبت و منفی به تصویر می کشد که ارزیابی آن بستگی به این دارد که محقق چگونه به مسیر صحیح توسعه منطقه ای می نگردد. دومین دیدگاه عبارت است از دیدگاه کارکردی عناصر مختلف جامعه روستایی که ممکن است تغییری را به عنوان نتیجه مستقیم گردشگری ـ نظیر رفتار اخلاقی ، زبانی ،بهداشتی ـ تجربه کند . سومین دیدگاه جنبه های تغییر فرهنگی را در نظر می گیرد که ناشی از نفوذ گردشگران در بازنگری مهارت ها و رسوم سنتی مانند صنایع دستی می باشد . هر چند تشخیص این دیدگاهها در منظر اجتماعی به علت هم پوشی با هم مشکل است. ولی آنچه در این میان رابطه ای مستقیم با شیوه های بررسی این دیدگاهها دارد به تغییراتی وابسته است که در عرصه فعالیت های گردشگری و گو نه های آن رخ داده است . در این ارتباط تضاد فرهنگی ناشی از تمایز (من ) و (دیگری) در عرصه گردشگری مدرن در وضعیت پسامدرن به صورت رهیافتی از فرهنگ های دیگر در پرتوی توسعه پایدار منتهی گردیده است . از این رو فرهنگ های دیگری به عنوان سیستم های پایدار از ارزش ها ، عقاید و مصنوعات که سازمان اجتماعی و فعالیت های منطقی را تأیید می کند،  می تواند در چارچوب گردشگری روستایی مورد توجه قرار گیر د . با این و جود نمی توان پیامدهای منفی گردشگری را در عرصه اجتماعی- فرهنگی نادیده گرفت ولی می توان در کاهش پیامدهای منفی آن در فرآیندهای توسعه منطقه ای کوشید براین مبنا می توان رهکارهای را همچون کنترل جمعیت در نواحی روستایی ؛ حفاظت و نگهداری از سرویس های خدمات عمومی ؛ رونق بخشیدن به صنایع محلی ، احیاء هویت فرهنگی و آداب و رسوم همراه با افزایش فرصت هایی برای ارتباط و مبادله اجتماعی را مد نظر داشت .

رهیافت زیست محیطی

ملاحظات زیست محیطی در ابعاد انسانی و طبیعی در برنامه ریزی گردشگری اهمیت بسیاری دارد که زایش مفهوم گردشگری پایدار خود نشان دهنده این اهمیت است . پایداری منابع که به صورت برآورد نیازهای اجتماعات امروزی بدون نابودی منابع برای برآورد اجتماعات آینده تعریف شده است. در زمینه گردشگری می تواند در برگیرنده حفاظت از منابع گردشگری در چارچوب جاذبه ها و محیط پیرامون برای تداوم جریان گردشگری و رسیدن به سطحی از توسعه پایدار قلمداد گردد . توسعه پایدار گردشگری بخصوص گردشگری روستایی را در یک توسعه منطقه ای می توان با در نظر گرفتن رابطه ای که بین سه جزء مجیط زیست گردشگری وجود دارد      گردشگران ، مقصد و جامعه میزبان      مورد توجه قرار داد این رابطه می تواند پیچیده ،پویا وسازنده یا مخرب باشد. گردشگری روستایی از یک سو می تواند اشتغالزایی ایجاد کند از دیگر سو قادر است اقتصاد محلی را از جلوه بیاندازد و کیفیت زندگی و محیط زیست جوامع محلی را پائین بیاورد . بر این مبنا هدف گردشگری پایدار روستایی برقراری اعتدال و توازن با حفظ منابع طبیعی در دراز مدت بین این سه جزء تشکیل دهنده گردشگری می باشد. ازاین رو لازم می آید تا در سیاست های توسعه منطقه ای ساختار وتر کیب تمامی تصمیم گیری های نهایی در زمینه گردشگری روستایی در فرآیند توسعه پایدار مورد ارزیابی قرار گیرند . بطور کلی در برآورد گردشگری پایدار روستایی می توان به راهکارهای زیر اشاره کرد ؛ فراهم آوردن عوامل زیربنایی و خدماتی کافی برای برآورد نیازهای فیزیکی ، اجتماعی ـ اقتصادی منطقه واگذاری طر ح های مطابق با نظرات جوامع محلی؛ تهیه طرح های کنترل فرسایش و رسوب ؛ تعیین ظرفیت ،برد و جمعیت گردشگرانی که می توانند به طور پایدار بدون هر گونه تاثیر منفی بر عوامل زیر بنایی و منابع استفاده کنند ؛ ارتقاء سطح توانمندی مردم محلی برای نظارت پیوسته و اجرای قوانین و مقررات مر بوطه به آلودگی ؛ به حداقل رساندن مسائل و مشکلات دسترسی از طریق طرح ریزی جامع و یکپارچه برای کاهش تراکم ترافیک و آلودگی ها؛ به خدمت گرفتن نیروی انسانی و امکانات و تأمین منابع مالی آنها از جمله تربیت نیروی انسانی برای اصلاح پیامدها و نظارت پیوسته بر حفظ محیط زیست.

نتیجه گیری

گردشگری روستایی از دو جنبه دارای اهمیت می باشد یکی به عنوان یک فعالیت گسترده جهانی و دیگری تاکید بر توسعه سیاست های منطقه ای و محلی . گردشگری روستایی به عنوان یک فعالیت جهانی امروزه با توجه به هم پوشی سه اصل ایجاد اشتغال و درآمد زایی، رضایت گردشگر و حفظ محیط زیست اهمیتی دو چندان یافته است . در اکثر کشورها ـ  بخصوص کشورهای پیشرفته ـ ترویج گردشگری روستایی در سر لوحه برنامه دولت ها در زمینه گردشگری قراردارد تا ضمن مثبت کردن بیلان گردشگری خود با هدایت شهروندان برای گذران اوقات فراغت به مناطق روستایی ، فضای سرزمینی ، درآمد را نیز در سطح کشور پخش نمایند . علاوه براین دولت ها در پی آن هستند که به اهدافی چون ایجاد درآمد برای کشاورزان ودیگر خانواده های روستایی ؛ آشنایی مردم شهر با تجربه زندگی شهری ؛ کاهش مهاجرت به بیرون به وسیله تدارک فرصت های شغلی در نواحی روستایی ؛ انتقال اندیشه ها از شهر به نواحی روستایی وتدارک برخی زیر بناهای اقتصادی نیز در جریان گردشگری روستایی دست یابند.

اما گردشگری روستایی به عنوان پارامتری برای توسعه منطقه ای ، توسعه بر پایه جلوه ای از شناختن استعداد و توان منطقه و گسترش خردمندانه برای مناطقی که باید از استانداردهای ویژه توسعه گردشگری بهره مند باشند را در بر می گیرد . که در چارچوب منطقه بندی فضاها باری تعیین کاربری زمین اعمال می شود . با منطقه بندی گردشگری روستایی ، تو سعه فضاهای ویژه ومناسب انجام می پذیرد ودر نتیجه فضاهای دیگر دست نخورده باقی می ماند . همچنین کاربری زمین ناشی از منطقه بندی در این مناطق که مشخص و معین هستند می تواند بر اساس استانداردهای گسترش شکل گیرد. در یک کلیت منسجم می توان اهداف توسعه منطقه ای را در زمینه گردشگری روستایی رشد تولید منطقه ای ؛ افزایش درآمد یا تعداد مشاغل ، انعطاف پذیری تجهیزات گردشگری برای تضمین موارد استعمال متعدد و توجه به سرمایه گذاری محلی دانست که در جنبه های غیر اقتصادی نیز اهدافی چون نگهداری و حفظ آسایش و رفاه ساکنان ، تضمین تفریحات و مراقبت از ارزش ها و سخن فرهنگی را به دنبال دارد . در خاتمه ذکر این نکته ضروری است که سرمایه داری در دوره جدید به جای تولید صنعتی به صنایعی چون صنعت ساختمان و توریسم گرایش داشته و گاهی محوریت نظام سرمایه داری بر این پایه شکل می گیرد . سرمایه داری در عصر ما صنعت گردشگری و گذران اوقات فراغت را به صورت مهمترین صنعت درآورده است از این رو دریاها ، جزایر، کوهها و حتی صحراها دراین روند به تصرف انسان درامده است . این خود سبب شده که برنامه ریزی گردشگری تنها به فرمول در آوردن برنامه ها و طر ح ها برای آینده نباشد بلکه نحوه انجام آن را نیز به صورتی بدون آسیب در بر می گیرد. باید توجه داشت که گردشگری در جهت اقتصاد سرمایه داری عمل می کند و رها ساختن آن می تواند لطمات جبران ناپذیری را به شکل تصا عدی به ارکان اجتماعی و زیست محیطی وارد کند :

وبلاگ :دکتر سقایی


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 خرداد
به به ! از دست او حتماً سرسام می گیرید ! مردان متولد خرداد بسیار گیرا هستند . دوست شما باشد یا عاشق شما ، به هر حال وسوسه انگیر است و جالب اینکه خودش هم به خوبی می داند ! اگر شما لارو جنبنده ای هستید پیله ای زیبا به دور شما می تند و صبر می کند تا به پروانه‏ای زیبا تبدیل شوید ، اما وقتی به خواسته اش رسید ، به این نتیجه میرسد که دیگر پروانه دوست ندارد و آن وقتست است که آرام و بی صدا می رود از آن پیله ابریشمی چیزی به جا نمی ماند و شما هم فقط یک سراب دیده اید . پس اگر می‏خواهید عاشق او شوید از ترفند خودش استفاده کنید . بهترین راه برای جذب او بی توجهی است . اگر در میهمانی ها تظاهر کنید که او را ندیده اید، خواهید دید که چطور به خود می جنبد و در عرض دو دقیقه به هر بهانه ای که شده خود را به کنار شما می کشاند. او به هر چیزی که در اطرافش باشد توجه می کند و همیشه بیشترین توجه او به شماست و مشکلات شما از همین جا آغاز می شود چون چنان برای شما از عشق نجوا می کند گویی هیچ گاه چنین سخنانی نشینده اید و مشکل عمده تر اینکه او حتی اگر شما را دوست نداشته باشد باز هم عاشقانه برای شما زمزمه خواهد کرد . او می ترسد نکند توانایی های سرنوشت ساز او ( جذابیت) رو به زوال باشد، پس تصمیم می گیرد توانایی هایش را امتحان کند و ندرتاً شکست می خورد. واقعیت این است که او روحیه ای ماجرا جو دارد . حتی وقتی ازدواج می کند باز هم نظری به زنهای دیگر دارد. اگر روزی به شما تلفن کرد و گفت که به سفر می رود، خیلی به گفته اش اطمینان نکنید چون احتمالاً در جای دیگر مشغول خوشگذرانی است. مرد خرداد حتی در عین وفاداری به همسرش علاقه دارد تا وارد جمع زنهای دیگر شده و ابا آنها گپ بزند. کمی دقت کنید شاید مردی متولد خرداد که ازدواج کرده واز زندگی اش هم راضی است ولی هنوز هرجامیرود به زنها می گوید که عاشق آنهاست (و واقعاً عاشق آنهاست بشناسید) او همه آنها را دوست دارد ولی به روشهای مختلف و دلایل متفاوت. سیاره متولدین خرداد عطارد است . بسیاری از مردان عطاردی چشمهایی زیرک و زیبا و معمولاً مژه هایی بلند دارند. طرز تفکر و سوخت و ساز عطاردی معمولاً از آنها مردانی لاغر اندام می سازد . از آنجا که به ژست اهمیت می دهد ، اگر تاجر باشد ، حتماً دسته چکهای زیادی ( برای ژست و پز) به همراه خواهد داشت و دفتر کارش پر از تلفنهای بی سیم شیک و آخرین مدل است و بطور همزمان راه می رود و صحبت می کند . دفتر کار او پر از لوازم اداری متنوع است. البته او به واژه پرداز بیش از هر چیزی علاقه دارد . جوزا نشانه ارتباطات است اما برای مرد متولد خرداد ، برقراری ارتباط با نوزاد سخت و گیج کننده است . تا وقتی که عضو جدید خانواده نمی تواند صحبت کند ، پدر خانواده نگران و عصبی است . اما به محض اینکه نوزاد کوچک شروع به صحبت می کند شادی پدر هم شروع میشود. او عاشق بازی کردن با بچه هاست و علت اینکه بچه ها هم عاشق او هستند این است که او مثل برادر بزرگتر با آنها رفتار می کند . بطور کلی فرق نمی کند که از صدور شناسنامه او چند سال گذشته باشد چون در هرحال او کودکی بیش نیست
زن خرداد
زن متولد خرداد معتقد است ماهی برای مغز مفید است اگر می خواهید او را شیفته خود کنید یک بشقاب ماهی را تا ته بخورید! او پول زیادی بابت هزینه پستی می پردازد و همیشه هم به تنهایی به پستخانه می رود . اگر شما دوست او هستید از دریافت یک خروار کارت پستال و یادداشتهای کوچک او خوشحال خواهید شد چون او دایماً با شما در تماس است . دفترچه یادداشت او پر از قرار ملاقات ، برنامه و وظایف اوست و اگر می خواهید او را ببنید، حتماً دو هفته قبل وقت ملاقات بگیرید . او عاشق دیدن نمایشهای جدید ، آخرین فیلمها و خواندن جدیدترین کتابهاست و کسی است که با رضایت کامل با شما به گردش های هنری ، علمی ، تفریحی یا ورزشی می آید . بعضی از مردم می گویند که زن متولد خرداد معمولاً شایعات خوبی برای گفتن دارد و می شود اعتراف کرد که خبرهای بی مزه و یا چرت و پرت نمی گوید . خبرهای او بسیار وسوسه انگیز و داغ و مربوط به مسائل روز است . توصیه می کنم هیچ رازی را به او نگویید ، چون مطمئناً کمی دور خودش می چرخد ، چای دم می کند و برای پخش خبر جدید به یکی از دوستان تلفن می کند . زن متولد برج خرداد دوست دارد بلوز و شلوار راحتی بپوشد . او قلباً‌ فمینیست است و عقیده دارد که زنان از هر نظر با مردان مساوی هستند و او نیازی ندارد که زنانگی خود را با زلم زیمبو و یا لباسهای چین واچین ثابت کند بلکه می خواهد او را فقط به خاطر خود و افکارش دوست بدارید بنابراین خود او نیز به ذهن شما بیش از ظاهرتان علاقمند است . بیشتر زنان متولد خرداد بسیار سرشناس هستند . اگرچه برخی می گویند آنها آدمهایی سطحی هستند ، اما در واقع اینطور نیست. او بر خلاف این آنها خود را به سرعت با محیط وفق می دهند. آنها همانطور که در بحثها در مورد موضوعات اصلی و شاخه های فرعی صحبت می کنند ( چون آنها عاشق بحث و مذاکره هستند ) به راحتی هم می توانند موضوع را عوض کنند. دوستان یک زن خرداد توصیفهای مختلفی از او دارند. گاهی معتقدند او شبیه آفتاب پرست است و تحت تأثیر محیط و افراد مختلف رنگ عوض می کند. اما بطور کلی بهترین ویژگی او این است که حتی اگر سعی کنید به هیچ وجه به ذهن او راه نخواهید یافت. فقط می دانید که هفت روز هفته هر روز بیست و چهار ساعت کار می کند . اگر زندگی یا حتی اتاق خود را با او تقسیم کردید مطمئن باشید شادی او در تمام ساعات شبانه روز شما را مات و متحیر می کند . فکر نمی کنم که زن متولد این برج مادر خیلی خوبی باشد ، او هم مثل همتای مردش بچه ها را وقتی دوست دارد که بزرگ می شوند و زبان باز می کنند و به جای اینکه خودش بچه دار شود و یکی دو سال خود را به زحمت بیاندازد و هر سه ساعت یک بار بچه را تر و خشک کند و در تختخواب بگذارد ، ترجیح می دهد کودکی را به خانه بیاورد و به فرزندی بپذیرد! رفتار او اصلاً مثل مادرها نیست. اگر برای بچه ها آشپزی کند ، لطف زیادی در حق آنها کرده و بچه ها باید خیلی هم خوشحال باشند . او بیش از تغذیه جسم، به تغذیه مغز آنها اهمیت می دهد و بچه ها را به سوی آموختن سوق می دهد و برای آنها داستان می خواند و آنها را تشویق می کند که عاقلانه فکر کنند . اگر بچه ها بخواهند مادر آنها را در آغوش خود بگیرد ، احتمالاً دلسرد و ناامید می شوند ، اما اگر بخواهند آنها را نصیحت کند ، حتماً به آنها کمک خواهد کرد




اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

سلامسلامسسس
چه خبرا نبودم
 خوش گذشته(به من چه مگه من فضولم)
یه مطلبیه که خوندنش خارج از لطف نیست
البته همیشه یه استثناهایی  وجود داره ها
اما...
اکثرا درسته!!!!!!!!!!!!!!!!
(دختران دانشگاه های دولتی از ترم 1 تا ترم 8 )


ویژگی های کلی:
این دختران از آن دسته دخترانی هستند که تا زمان ورود به دانشگاه با واژه ای به اسم پسر غریبه هستند و تنها وسیله نقلیه ای که سوارشده اند اتوبوس می باشد!!!(اگه اخر خلاف باشند برای کلاس تقویتی سوار ماشین باباشونم شدن.)از نظر شکل ظاهری بیشتر شبیه مردان غیرتمند و با خدا هستند در صورت داشتن برادر اختمال تشخیصشون خیلی کمه!!!!!!!!!!


خصوصیات دانشجویان دختر:


ترم 1- اصولاً وقتی به آنها بگویید با سه حرف پ- س – ر یک کلمه معنی دار بسازید مخ آنها ERRORمیدهد! چون فکر میکنند تنها دانشجوی این مملکت هستند عمراً کسی را تحویل نمیگیرند.و تا وقتی که قبل از اسمشان کلمه مهندس و دکتر را به کار نبرید جوابتان را نمی دهند! {پیشنهاد میکنم که در دختران ترم یکی (صفری) به دنبال GF نباشید چون اولاً پا نمدهند و ثانیاً اگر حتی یکی از این دختران برای دوستی پا بدهد(یکی در هر 10 میلیون سال)همه به شما به چشم یک همجنس باز نگاه خواهند کرد!} فقط برای عملیات قضای حاجت به WC می روند.طولانی ترین مسیری را که طی میکنند مسیر دانشگاه تا خانه می باشد.به پسران همکلاسی به چشم خواستگار نگاه می کنند.تمام کتب ترم اول را می خرند و با دقت جلد میگیرند.سوژه خنده دانشجویان ترم بالایی هستند. وقتی به آنها سلام میکنید به چشم یک مزاحم خیابانی به شما نگاه میکنند!(بی جنبن دیگه!!!) درفاصله بین کلاسها نان و پنیر دستپخت مادر را میل میکنند تا انرژی بگیرند!


ترم 2 – همچنان قادر به ساختن کلمات معنی دار نمیباشند!متوجه میشوند به غیر از آنها افراد دیگری نیز به اسم دانشجو تو این مملکت هستند! به مقداربسیار ناچیز از قطر ابروها کاسته میشودولی سیبیل جزیی از اعضای ثابت بدن می باشد.سر کلاس متوجه موجوداتی عجیب و غریب میشوند اما اسم آنها را نمی دانند.کماکان مسیر دانشگاه تا خانه بدون هیچ کم و کاستی طی میشود.نیمی از کتاب های ترم را میخرند و نیمه دیگر را از کتابخانه میگیرند.
اگر به آنها سلام کنید در جواب زمزمه نامفهومی میشنوید با این مضمون:سلام علیکم ورحمة الله و برکاته! دو- سه بار از جلوی تریای دانشکده رد میشوند اما جرأت داخل شدن را ندارند!(استغفرالله)


ترم 3 - به معنای واژه پسر پی می برند و با ماهیت آن موجودات عجیب و غریب آشنا می شوند.به این نکته حیاتی پی می برند که تنها استفاده WC قضای حاجت نیست!!!سوژه خنده پیدامیکنند . همه کتابها را از کتابخانه می گیرند و متوجه میشوند که تا 4 جلسه میتوانند سر کلاس غیبت کنند.می فهمند که شهر خیلی بزرگ است و غیر از خانه شان جاهای دیگری هم دارد! تریا دانشکده تبدیل به پاتوق آنها میشود.در جواب سلام شما میگویند سلام!



ترم 4 – با واژه BF آشنا میشوند اما راه و رسم تور کردنش را بلد نیستند.ابروها نازکمیشودوسیبیل ناپدید!در ساعت های استراحت بین کلاسها و حتی وسط کلاس ها به WC میروند!همیشه در دانشگاه از قسمتهای ""پر پسر"" عبور میکنند.شروع میکنند به پرسیدن آدرس از پسرای خوش تیپ دانشگاه!(نکته:اگر دیدید که جلوی در آموزش یه دختر ازتون آدرس آموزش رو پرسید پس: 1- دختره ترم 4 درس میخونه.2-شما خوشتیپید!.3 – یالامخشو بزن دیگه چلمن!)شروع میکنن به نوشتن جزوه !هر 2-3 شب یکبار به خانه میروند برای حاضری و به خاطر غر زدنهای مامان بابا.(خوب پدر مادرن دیگه دلشون تنگ میشه شما به بزرگی خودتون ببخشید!) و تعویض لباس و بقیه روز ها خونه دوستشون درس میخونن!(آره جون خودت .بیچاره پدر ,مادره خبر نداره خوابگاه دخترا بغل خوابگاه پسراست!!!!) در جواب سلام شما میگویند:سلام.چطوری؟خوبی؟



ترم 5 –یکی از این موجودات خوش خط و خال (BF ) را بدست می آورند اما چون تازه کار هستند بامبول های زیادی سرشان پیاده میشود!اصلاً سرکلاسها نمی روند و از دانشگاه فقط با WC کار دارند!چون BF دارند دیگه احدی را تحویل نمیگیرند و درست مثل ترم یک میشوند( چون این دفعه
فکر میکنن فقط خودشونن که BF دارند و آسمان باز شده این پسره افتاده تو بغل اینا! =آخر بی جنبگی)کوتاهترین مسیری را که طی میکنند مسیر دانشگاه به کافی شاپ و سپس خانه میباشد.از چهره مردانه گذشته تنها خاطره ای باقی مانده است!(اینجاست که میگن مردونگی مرده!!!) به دلیل افزایش آرایشات روی صورتشون اضافه وزن می آورند و برای جبران آن از مقدار شلوار و مانتو شان کم میکنند(نکته ی مهم وبسی ضروری)!یک میز اختصاصی برای خودشان و BFشان در تریا دانشکده رزرو است!تابلو میشوند.کارکنان حراست دانشگاه آنها را به اسم کوچک می شناسند.سند کمیته انضباطی را به نامشان میکنند!در جواب سلام شما (بعد از 10 دقیقه!) می گویند:اوا سلام ببخشید حواسم نبود(طرف داره عاشق میشه و حواسش یه جای دیگست....خاک بر سرت!)


 


ترم 6 – خیلی تابلو میشوند!عاشق میشوند! مورد سوءاستفاده قرار میگیرند!مشروط میشوند!!!



ترم 7 –به طرز وحشتناکی تابلو میشوند! در عشق شکست میخورند!مشروط میشوند!



ترم 8 – دوباره آدم میشوند.دیگر تابلو نیستند چون جوانان مستعد دیگری جای آنها را میگیرند(من لذت می برم میبینم این جوونارو.......!)جای جای دانشگاه برایشان خاطره انگیز است.مثل بچه آدم این ترم درس میخوانند فارغ میشوند.در به در دنبال شوهر میگردند.به نگهبان جلوی در دانشگاه هم
پا می دهند.عضو مارشال – مدرن میشوند و عکس یک بدبختی را میبینند.(متوجه میشوند خداوند چه علاقه بسیار زیادی به خلق گلابی دارد!! احتمالاًاون بدبخت همون گلابی هستش که از پشت کامیون افتاده ..........!!!) به او پیشنهاد دوستی میدهند و از چاله به چاه می افتند!!!!


بعد از دانشگاه: ازدواج میکنند و رخت بچه میشورند.
هه ههه ههههههههههههه به خودتون بخندید
اون دست از کسایی که فکر میکنن از دخترا بهترن بقیه این متن رو هم بخونن!!!!!!!!
پسرا مثل چین!!!؟؟؟


?_پسرا همچون مارمولک موزیییییی و آب زیره کاه و مثله آفتاب پرست رنگ عوض میکنن.(رنگین کمونه رنگین کمونه!!!!!!!!!!چون عقلشونم در همین حده که حرفهای خاله نرگس و برنامه رنگین کمونو هضم کننن)
 پی نوشت: بقیه اشم خیلی جالب نیست و لی دوست داری از ادامه مطلب بخون



2_پسرا همچون خر کودن و ابله هستند و وقتی عصبانی میشوند جفتک میندازن.
3_پسرا همچون میمون بریخت و ایکبیری هستند و همیشه ادای غربی ها رو در میارن و فکر میکنن خیلی خوشتیپن(کی میره این همه راهو)
4_پسرا همچون خوک چندش آور هستند و از ادرار دیگران استفاده میکنن.(خوب گشنشونه
دیگه) 
5_پسرا همچون سگ واق واق میکنن و مدام پاچه میگیرن.(چخههههههه)
6_پسرا همچون کلاغ زشت و سیاه هستند ولی به دنبال زیبایی یعنی(دخترا) میگردن.(و همه اش ضایع میشن)
7_پسرا همچون اسب به دخترا سواری میدن...(اینو هستم)
و....
اینقدر از این خصوصیات دارن که اگه بخوام همشو بگم تا فردا صبح باید تایپ کنم..ولی من که
مثله پسرا الاف نیستممم.
خودتون فکر کردید بهترین!!!!!!!من که نمیخواستم بگم.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

دسته بندی موضوعی

ویرایش

لوگوی دوستان












ویرایش

دوستان

###@وطنم جزین@### مهندسین پلیمر .: شهر عشق :. عکس های عاشقانه روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز رازهای موفقیت زندگی عشق گروه اینترنتی جرقه داتکو COMPUTER&NETWORK xXxXx کرجـــیـــهــا و البرزنشینها xXxXx متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان متالورژی (rikhtegari.com) MOHAMMAD.HAHSEMI86@YAHOO.COM مذهب عشق دهاتی مهندسی کشاورزی- علوم باغبانی ورودی 89 شرکت نمین فیلتر من هیچم خطوط شکسته ی یک ذهن دنیای واقعی دهیاری روستای آب باد دانشگاه سیستان وبلوچستان(زاهدان) دانشگاه تربیت مدرس تهران دکتر مهدی سقایی پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری سازمان زمین شناسی واکتشا فات معدنی کشور بیابانها وکویرهای ایران آمار لحطه به لحظه جهان قبله یاب نشریه الکترونیکی دهکده دکتر چوبینه نقشه شهرها وروستاهای ایران دانستنی ها قطب علمی مطالعات وبرنامه ریزی روستایی دانشگاه تهران هم اکنون جمعیت ایران چقدر است؟ مرکز آمار ایران پیش بینی هوا خود را وزن کنید واز وضیعت چاقی ولاغری خود باخبر شوید زمین را زنده ببینید کوه های ایران بانک مقالات فارسی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران قطب امایش سرزمین دانشکده جغرافیا تهران موسسه جغرافیا دانشگاه تهران سازمان جهانی گردشگری مطالعات گردشگری طرح سرزمین موسسه طبیعت گردی کوچ میراث آریا جاذبه های گردشگری ایران هتل داریوش کیش جغرافیا وجهانگردی مرجع تخصصی گردشگری واکوتوریسم معرفی جاذبه های گردشگری ایران مناطق نمونه گردشگری ایران هتلداری ایران مقایسه بین کشورها مجلات رشد ساج انجمن ژئومورفولوژی ایران دانشگاه تهران دانشگاه شیراز شهرداری شیراز آیت اله جوادی آملی تابناک (بازتاب) بنیاد مسکن استان فارس بنیاد مسکن استان فارس شهرداری مرودشت مرکز تحقیقات و بررسی مسائل روستایی مجله علمی پژوهشی مدرس دانشگاه تربیت مدرس هواشناسی استان فارس مجله کانادایی جغرافیا انجمن جغرافیدانان آمریکا پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران تبدیل سالهای شمسی به میلادی رتبه بندی دانشگا های دنیا جی میل ایمیل آمار واطلاعات روستاهای کشور ایران داک دانلود کتاب کتابخانه مجازی ایران ترجمه آنلاین انگلیسی به فارسی ترافیک شهر تهران به صورت آنلاین شهرداری تهران شهرداری مشهد شهرداری شیراز شهرداری همدان شهرداری اصفهان شهرداری تبریز شبکه کتاب ایران شهرداری بیضا پایگاه اینترنتی دکتر زهرا احمدی پور دانشیار جغرافیای سیاسی دانشگ دانلود رایگان مقالات معماری پایگاه مقالات ایرانیان مدیریت مرجع شهری پرتال جامع جغرافیایی کشور استانداری فارس شهرداری مرودشت وزارت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی استان فارس سازمان مسکن و شهرسازی فارس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن فرمانداری شهرستان مرودشت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موسسه پژوهشهای برنامه ریزی کشاورزی و توسعه روستایی شبکه اطلاع رسانی گندم ایران شرکت عمران شهر جدید صدرا گوگل یاهو [جغرافیا و برنامه ریزی شهری نوین نقشه شهر های ایران پایگاه داده های علوم زمین کشور بخش جغرافی بانک اطلاعات سیستمهای اطلاعات جغرافیایی مرجع تخصصی شهرسازی ایران وزارت مسکن وشهرسازی پژوهش های شهری و روستایی (ناحیه ای) آشنایی با نرم افزار کلیاتی از ساج و محیط این نرم افزار فصلنامه برنامه ریزی شهری سازمان فضایی ایران ME&YOU نور
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ