سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2


نوسانات ارز و افزایش نرخ‌های سفر و وام‌هایی که به این منظور ارائه می‌شوند و سودی که به واسطه چنین دلالی‌هایی در جیب بانک‌ها واریز می‌کند از یک سو، تغییرات پیاپی مراحل دریافت ارز از سوی دیگر سبب سردرگمی مسافران شده‌است
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ‌ در حالی که برخی از مجموعه‌های گردشگری با نام اعطای وام و کارت‌های مختلف سعی در آسان‌ کردن سفر برای علاقه‌مندان دارند اما از سوی دیگر تهیه ارز مسافرتی با مشکلاتی مواجه است و مراحل دریافت آن یک روند طولانی است. این روند زمان‌بر و دشوار آن هنگامی نمود بیشتر می‌یابد که انجام آن فقط در یکی دو روز مانده به سفر ممکن خواهد بود. این در حالی است که مرتب تغییر می‌کند و گاه مجریان نیز از آخرین بخش‌نامه اطلاع ندارند. با توجه به نزدیکی سفرهای نوروزی،‌ به طور حتم بانک فرودگاه نمی‌تواند پاسخ‌گوی مسافران باشد و لازم است راه چاره‌ای جست.

 

 

 


نماد بانک گردشگری بسته است
در این میان کنجکاوی در شرایط اعطاء تسهیلات سفر با نرخ 11 درصد از سوی بانک گردشگری و صدور کارت به منظور تسهیل سفر برای اقشار مختلف جامعه، نکته‌ای را گوشزد می‌کند که اعضا تا زمانی که به امتیاز مورد نظر دست پیدا نکرده‌اند نخواهند توانست از تسهیلات عنوان شده بهره‌مند شوند و تمام تخفیفات اعمال شده به حساب بانک گردشگری واریز خواهد شد.
 
این درحالی است که توقف نماد بانک گردشگری از سوی فرابورس سه ماهه شده‌است و مدیرعامل فرابورس، ابهام در ارائه اطلاعات از سوی بانک گردشگری را عامل اصلی بسته شدن نماد آن عنوان کرده‌است.
 
نرخ‌های نوروزی هتل‌ها
همواره قیمت اتاق‌های هتل یکی از دغدغه‌های مسافران بوده و هست ولی از آنجایی که هیچ قانون یا تعرفه خاصی برای اعمال تخفیفات وجود ندارد و قیمت‌ها به صورت سلیقه‌ای ارائه می‌شوند شاهد بوجود آمدن انواع نرخ‌ها با اسامی اول یا آخر هفته، نوروز و تابستان، پاییز و زمستان هستیم.
 
در این میان جامعه هتلداران کیش طی برگزاری جلساتی از آژانس‌داران، هتل‌داران و چارتر کنندگان درخواست کرد تا در نوروز 91 قیمت‌های عادلانه ارائه دهند. در این میان سعی برآن است درحالی که جایی برای تخفیف وجود ندارد اما افزایش قیمت‌ها متعارف اعمال شود.
 
این درحالی است که به پیشنهادات جامعه هتل‌داران آذربایجان شرقی در نوروز 91، در قیمت اتاق‌های هتل‌های این استان برای آژانس‌ها تا 40 درصد تخفیف با صبحانه درنظر گرفته شده و سایر گردشگران نیز می‌توانند از 25 درصد تخفیف هتل‌های این استان بهره جویند.
 
افزایش 20 درصدی نرخ اتوبوس‌ها
حمل ‌و نقل نوروزی نیز گویی قرار است دستخوش تغییراتی شود چراکه معاون امور مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران از ورود 86 دستگاه واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور برای تسهیل سفرهای نوروزی خبر داده‌است ولی گویی قرار است با افزایش نرخ 20 درصدی بلیت اتوبوس در نوروز 91 روبه‌رو شویم و در حالی که برخی مسئولان حمل و نقل مسافری از افزایش20 درصدی این نرخ‌ها تنها در ایام نوروز خبر می‌دهند ولی مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری‌کشور از تلاش خود برای تصویب افزایش20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس توسط دولت در سال 1391 خبر داده‌است.
 
میانکاله هم تبدیل به پالایشگاه می‌شود
درهفته گذشته اخبار محیط زیستی نیز منتشر شد مبنی بر صدور مجوز زیست محیطی ساخت پالایشگاه میانکاله توسط سازمان محیط زیست. این درحالی است که سازمان محیط زیست بی‌توجه به وظیفه قانونی خود و با وجود تمامی مخالفت‌ها و استدلال‌های متخصصان، مجوز زیست محیطی ساخت پالایشگاه میانکاله را صادر کرد. این مجوز به معنای خداحافظی با طبیعت بی‌نظیر میانکاله است. گفته می شود این مجوز برای ساخت دو پالایشگاه است.
 
در این میان گویی محیط زیست ما نه تنها از ساخت پالایشگاه در امان نیست بلکه پارک‌ها نیز به فروش می‌رسند چنانچه مصوبه هیات وزیران در تاریخ 29 اسفندماه 89 نشان می‌دهد که برخلاف تکذیب "محمدجواد محمدی زاده"، رییس سازمان محیط زیست، این سازمان از دولت برای فروش این پارک مجوز گرفته است.
 
فراموشی "گردشگری روستایی"، ورود "گردشگری علمی"
از سوی دیگر جای خالی توسعه گردشگری روستایی در برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی احساس می‌شود چراکه با توجه به آنکه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری متولی توسعه گردشگری و زیرشاخه‌های آن در کشور است که اما هیچگونه اقدامی در راستای توسعه گردشگری روستایی انجام نداده. گفته می‌شود در سال جاری این سازمان با وزارت راه و شهرسازی در راستای توسعه گردشگری روستایی هیچ تعاملی نداشته است.
 
در عین حال توجه به "گردشگری علمی" و دعوت از پژوهشگران می‌تواند تبدیل به یکی از پررونق‌ترین شاخه‌های گردشگری شود. در حالی که تصمیم برآن است تا طرح توسعه گردشگری علمی سال آینده به سازمان میراث و گردشگری پیشنهاد شود، بیم آن می‌رود برقراری تعامل بین سازمان‌های مرتبط، مدت زیادی تا اجرایی شدن این طرح در پی داشته باشد.
 
هواپیمایی امارات کوتاه آمد
شرکت هواپیمایی امارات که هفته گذشته، ضمانتنامه دفاتر مسافرتی برای فروش بلیت این ایرلاین را به 30 میلیون تومان افزایش داده‌بود با پیگیری مسئولان هواپیمایی، مدیران صنفی و رسانه‌ها، ناچار شد تا از مواضع جدید خود کوتاه بیاید و چک ضمانت را جایگزین وثایق بانکی کند.

منبع:http://persis1.parsiblog.com


نظر()

  

 ابتکار یک روستایی در تبدیل روستایش به قطب گردشگری 9 سال پیش در یک شب بارانی دو گردشگر موتور سوار آلمانی در راه ماندند و برای اینکه بتوانند در یک جای امن شب را به صبح برسانند به خانه یک روستایی پناه بردند. عباس یک کارگر ساده روستایی همراه خانواده اش تلاش کرد تا به شیوه خودش از مهمانان خارجی به خوبی پذیرایی کند...

کلبه آنها محقر بود و به جز چای آتشی و غذای روستایی چیز دیگری نداشتند. مهمانان عباس خارجی بودند و امکانات او برای پذیرایی اندک. سادگی پذیرایی خانواده عباس و زندگی یکروزه در روستای خوش آب و هوا رضایت حداکثری دو مهمان آلمانی را جلب کرد آنقدر که سه ماه بعد یک گروه هفت نفره آلمانی به پیشنهاد دوستانشان به خانه عباس رفتند. آنها خواستند تا با همان دم پختک و چای آتشی که دوستانشان تعریف کرده بودند در خانه روستایی عباس پذیرایی شوند. صبح عباس راهنمای آنها شد تا بتوانند مناطق دیدنی و طبیعی روستای بزم شهر بوانات فارس را ببینند.

موقع برگشت مهمانان آلمانی 200 هزار تومان به عباس هدیه دادند. این پول در آن زمان برای عباس زیاد بود و او را به این فکر انداخت که بهترین راه برای کسب و کار می تواند پذیرایی از گردشگران در یک روستای با صفا باشد. بنابراین شروع به کار کرد. طوری که از نه سال پیش تا امروز 18 هزار گردشگر خارجی به روستای بزم در منطقه بوانات فارس آمده اند و عباس هم به عنوان کارآفرین برتر در صنعت گردشگری توانسته 126 لوح سپاس بگیرد و درآمد روزانه اش از روزی سه هزار تومان به 6 میلیون تومان برسد. عباس 35 ساله به 28 کشور دنیا سفر کرد و خانه 80 متری او الان به 120 هزار متر رسیده است!

زهرا و نیلوفر دو دختر کوچک او کوچکترین راهنمایان ایرانی معرفی شده اند و تا کنون هم شبکه های تلویزیونی آلمان، روسیه، تایلند، شبکه 2 و 4 ایران فیلمهای مستندی با موضوع رونق گردشگری در روستای بزم بوانات پخش کرده اند.

او تعریف می کند که روزهای اول به آژانسهای مسافرتی شیراز و اصفهان سر زدم و گفتم که می توانم از گردشگران شما در روستا پذیرایی کنم. آنها هم گفتند باید مجانی بیایند روستا تا ببینند آیا اوضاع برای پذیرایی مناسب هست. آرام آرام مهمانان من از هفت نفر به چند هزار گردشگر خارجی رسید و به یک حمام خانه ام 12 حمام دیگر اضافه شد تا جایی که می توانم الان تا چند هزار گردشگر را در روستا اسکان بدهم و برای پنج هزار نفر در منطقه بوانات اشتغالزایی کنم.

عباس برزگر قصد دارد تا یک هتل عشایری در ارتفاعات روستا بنا کند. او می گوید: این هتل یکی از گرانترین مراکز اقامتی ایران خواهد شد. این کار را با کمک ایل عشایری انجام می دهم. برزگر معتقد است که در ایران مسئولان فقط شعار می دهند گردشگری صنعت درآمدزایی است. اما من یکی از کسانی بودم که توانستم هم برای خودم و هم اهالی روستای بزم بوانات درآمدزایی کنم. هر روز از یک مغازه خرید می کنم تا همه مغازه داران از این کار سود ببرند.

او فهمیده که اصالت و نوع غذا و چارچوب خانواده روستایی بسیار با ارزش است و می توان از راه معرفی آن به دیگران هم ارزشها را حفظ و هم برای خود و دیگرن درآمدزایی و اشتغال زایی کرد.

برزگر از گردشگران خارجی در روستا با محصولات کشاورزی خود پذیرایی می کند. خانواده و اهالی روستای بوانات همگی در امر کشاورزی موفق هستند و صبحها با عسل طبیعی و گردوی زمینهای خودشان از مسافران پذیرایی می کنند.

برزگر ادعا می کند که در موفقیتش هیچ سازمان و مرکزی دخالت نداشته است." سازمان میراث فرهنگی پروانه گردشگری به من نمی داد و می گفت که باید تحصیلات عالیه داشته باشی. اما زمانی که کارم رونق گرفت پروانه افتخاری گردشگری دادند و در همایش هایشان از من و دخترانم تقدیر کردند."

او می گوید که همه تجربیاتش را در برخورد با گردشگران به دست آورده است." به عنوان یک گردشگر به کشورهای اروپایی سفر کردم تا ببینم یک توریست به چه چیزهایی نیاز دارد و آنها برای گردشگران چه کاری انجام می دهند. این موضوع کمک زیادی به من کرد. من متوجه شدم که بهترین راه پذیرایی از مهمان خارجی رفتار درست با اوست. نباید مصنوعی به آنها خوشامد بگویید. درست است که زبان شما را متوجه نمی شود اما می فهمد که از او برای چه منظوری پذیرایی کرده اید. گردشگر خارجی فقط می خواهد به او توجه شود، همه چیز بهداشتی باشد، دروغ نشنود و احساس نکند که می خواهید جیب او را خالی کنید. این سادگی در رفتار و گفتار باعث شده تا آنها از زندگی روستایی لذت ببرند. ما مسافران را به خانه مان راه می دهیم نه برای چاپلوسی بلکه می دانم آنها می خواهند یک زندگی واقعی روستایی را ببینند و با همان آدمها زندگی کنند. هر کدام از ما که از مسافر خارجی پذیرایی می کنیم مانند یک سفیر ایرانی هستیم که ایران را به کشورهای دیگر معرفی می کنند. بنابراین باید بهترین رفتارها را با گردشگر خارجی داشته باشیم. برزگر در زمینه طبیعت گردی هم فعالیت می کند و با اینکه در 80 کیلومتری پاسارگاد قرار دارد می تواند با استفاده از دو آژانس مسافرتی خود تورهای طبیعت گردی، پرنده نگری، عشایر و بازدید از جاذبه های تاریخی را راه اندازی کند.

عباس برزگر می گوید: وقتی فعالیت من و خانواده ام مورد استقبال دیگران قرار گرفت و بسیاری از کشورها به استفاده از خدمات ما علاقه نشان دادند کارشناسان داخلی و خارجی حوزه گردشگری پیشنهاد کردند که پس از این می توانیم در برگزاری تورها و دعوت از مسافران و گردشگران خارجی با افراد متخصص همکاری کنیم تا بتوانیم موفقتر از گذشته عمل کنیم و علاوه بر آن خودمان مجری تورها باشیم؛ این شد که به فکر را ه اندازی شرکت خدمات مسافرتی بوان گشت افتادم و با همکاری دوستان این شرکت تشکیل شد. البته این را هم بگویم که من از روزی که متوجه شدم بوانات قابلیت جذب گردشگر را دارد، به گونه ی برنامه ریزی کردم که از ورود تور مردم روستایی و شهری و حتی عشایر از مزایای اقتصادی تورها و ورود گردشگران به منطقه بهره مند شوند.

برزگر می گوید: مشکل ما ایرانیان این است که می نشینیم تا دیگران برای ما برنامه ریزی کنند. در حالی که جوانان کشور ما می توانند به راحتی با کمی ذوق و سلیقه کاری کنند که هم خودشان درآمد خوبی داشته باشند هم دیگران از کنار آنها سود ببرند.

او می گوید: کمتر کسی دنبال کارآفرینی می رود. مطمئن باشید هر روستایی در ایران به تنهایی می تواند از ابیانه بهتر و پر رونق تر باشد.

همه اهالی منطقه بوانات و روستای بزم از دهکده گردشگری عباس درآمد دارند. دیگران هم می توانند بیایند و ببینند که چطور یک پسر ساده روستایی با سواد بسیار کم توانست کارآفرینی کند و از صنعت گردشگری به معنای واقعی درآمد زایی کند.

روستای بزم در 17 کیلومتری شهر بوانات به سمت استان یزد و کرمان آخرین نقطه استان فارس است که به منطقه گردشگری بوانات معروف شده است. فاصله این منطقه از شیراز و یزد دو ساعت و نیم است.

مجموعه گردشگری بوانات سه اتاق قدیمی دارد که هرکدام حدود 700 سال قدمت دارند و 500 دلار هزینه یک شب اقامت در این اتاقها است.

سوئیت های مدرن و سنتی و 6 اتاق عمومی، ویلاهای وسط باغ و گالری عکس و موزه مردم شناسی و کشاورزی گوشه ی از امکانات این مجموعه است. همچنین امامزاده بزم و در کنار آن بارگاه امام زاده شاه میرحمزه (ع)، پل تاریخی سوریان، منطقه گردشگری محمد حنیفه و مسجد جامع سوریان و موزه بوانات از جمله بناهای تاریخی و مناطق گردشگری منطقه بوانات فارس هستند. ابتکار یک روستایی در تبدیل روستایش به قطب گردشگری 9 سال پیش در یک شب بارانی دو گردشگر موتور سوار آلمانی در راه ماندند و برای اینکه بتوانند در یک جای امن شب را به صبح برسانند به خانه یک روستایی پناه بردند. عباس یک کارگر ساده روستایی همراه خانواده اش تلاش کرد تا به شیوه خودش از مهمانان خارجی به خوبی پذیرایی کند...

منبع: سایت رکنی نیوز


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

دسته بندی موضوعی

ویرایش

لوگوی دوستان












ویرایش

دوستان

###@وطنم جزین@### مهندسین پلیمر .: شهر عشق :. عکس های عاشقانه روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز رازهای موفقیت زندگی عشق گروه اینترنتی جرقه داتکو COMPUTER&NETWORK xXxXx کرجـــیـــهــا و البرزنشینها xXxXx متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان متالورژی (rikhtegari.com) MOHAMMAD.HAHSEMI86@YAHOO.COM مذهب عشق دهاتی مهندسی کشاورزی- علوم باغبانی ورودی 89 شرکت نمین فیلتر من هیچم خطوط شکسته ی یک ذهن دنیای واقعی دهیاری روستای آب باد دانشگاه سیستان وبلوچستان(زاهدان) دانشگاه تربیت مدرس تهران دکتر مهدی سقایی پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری سازمان زمین شناسی واکتشا فات معدنی کشور بیابانها وکویرهای ایران آمار لحطه به لحظه جهان قبله یاب نشریه الکترونیکی دهکده دکتر چوبینه نقشه شهرها وروستاهای ایران دانستنی ها قطب علمی مطالعات وبرنامه ریزی روستایی دانشگاه تهران هم اکنون جمعیت ایران چقدر است؟ مرکز آمار ایران پیش بینی هوا خود را وزن کنید واز وضیعت چاقی ولاغری خود باخبر شوید زمین را زنده ببینید کوه های ایران بانک مقالات فارسی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران قطب امایش سرزمین دانشکده جغرافیا تهران موسسه جغرافیا دانشگاه تهران سازمان جهانی گردشگری مطالعات گردشگری طرح سرزمین موسسه طبیعت گردی کوچ میراث آریا جاذبه های گردشگری ایران هتل داریوش کیش جغرافیا وجهانگردی مرجع تخصصی گردشگری واکوتوریسم معرفی جاذبه های گردشگری ایران مناطق نمونه گردشگری ایران هتلداری ایران مقایسه بین کشورها مجلات رشد ساج انجمن ژئومورفولوژی ایران دانشگاه تهران دانشگاه شیراز شهرداری شیراز آیت اله جوادی آملی تابناک (بازتاب) بنیاد مسکن استان فارس بنیاد مسکن استان فارس شهرداری مرودشت مرکز تحقیقات و بررسی مسائل روستایی مجله علمی پژوهشی مدرس دانشگاه تربیت مدرس هواشناسی استان فارس مجله کانادایی جغرافیا انجمن جغرافیدانان آمریکا پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران تبدیل سالهای شمسی به میلادی رتبه بندی دانشگا های دنیا جی میل ایمیل آمار واطلاعات روستاهای کشور ایران داک دانلود کتاب کتابخانه مجازی ایران ترجمه آنلاین انگلیسی به فارسی ترافیک شهر تهران به صورت آنلاین شهرداری تهران شهرداری مشهد شهرداری شیراز شهرداری همدان شهرداری اصفهان شهرداری تبریز شبکه کتاب ایران شهرداری بیضا پایگاه اینترنتی دکتر زهرا احمدی پور دانشیار جغرافیای سیاسی دانشگ دانلود رایگان مقالات معماری پایگاه مقالات ایرانیان مدیریت مرجع شهری پرتال جامع جغرافیایی کشور استانداری فارس شهرداری مرودشت وزارت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی استان فارس سازمان مسکن و شهرسازی فارس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن فرمانداری شهرستان مرودشت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موسسه پژوهشهای برنامه ریزی کشاورزی و توسعه روستایی شبکه اطلاع رسانی گندم ایران شرکت عمران شهر جدید صدرا گوگل یاهو [جغرافیا و برنامه ریزی شهری نوین نقشه شهر های ایران پایگاه داده های علوم زمین کشور بخش جغرافی بانک اطلاعات سیستمهای اطلاعات جغرافیایی مرجع تخصصی شهرسازی ایران وزارت مسکن وشهرسازی پژوهش های شهری و روستایی (ناحیه ای) آشنایی با نرم افزار کلیاتی از ساج و محیط این نرم افزار فصلنامه برنامه ریزی شهری سازمان فضایی ایران ME&YOU نور
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ