سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2 3 >


*ویژگیهای شخصیتی برونگرا*

 

 

 


1) علاقه مند به وقایع پیرامون خود.


2) رو راست و معمولا پر حرف.

3) عقیده خود را با عقاید دیگران مقایسه میکند.


4) اهل عمل و پیشقدمی در کارها.

5) خونگرم زود آشناواهل معاشرت

 

6) افکار خود را بیان میکند.


7) علاقه مند به افراد جدید.


8) بزرگترین وحشت وی آن است که نکند پس از یک فاجعه هولناک آخرین بازمانده بشر روی زمین باشد (ترس از قطع ارتباط با دنیای خارج و مردم.) تنهایی برای وی بسیار آزار دهنده میباشد.


9) از تعامل و ارتباط برقرار کردن با دیگران انرژی میگیرند.


10) خوش مشرب بوده اما زیاد احساساتی نیستند.


11) ریسک پذیرند، سریع تصمیم می گیرند، اجتماعی هستند، درک آنها آسان است، شخصیت آنها در خلوت و حضور دیگران یکسان است، معاشرتی هستند

.
12) پس از آنکه حرف خود را زدند به گفته خود می اندیشند. علاقه مند به کار گروهی. نقل هر مجلس می باشند. موسیقی با صدای بلند و فعالیتهای هیجان انگیز را بیشتر دوست دارند.

 
13) رنگهای روشن را بیشتر دوست دارند. بیشتر از اعمال دیگران خشمگین میگردند تا خودشان. اطلاعات شخصی خود را بسادگی با دیگران قسمت می کنند. رویکرد سریع الوصول را بیشتر ترجیح می دهند. تنها از روی تجارب زندگی خود درس می گیرند و نه عبرت گرفتن از دیگران

.
14) 57 الی 60 درصد از جمعیت را تشکیل میدهند.
البته خصوصیات فوق هیچ ارتباطی با اعتماد بنفس داشتن فرد برونگرا ندارد یک برونگرا ممکن است اعتماد بنفس پایینی داشته باشد.

 

15)به ورزش وفعالیتهای حرکتی علاقمندند.

16)زود تصمیم می گیرندوبه سرعت به اجرای آن می پردازند.

17)راحت وروان سخن می گویند.

18) به ارزشهای عینی یاعوامل عینی توجه دارند.

19) درزمان حال زندگی می کنند.

20) به خود اعمال ونتیجه آنها توجه می کنند.


ویژگیهای شخصیتی درونگرا


1) علاقه مند به احساسات و افکار خودشان. نیاز به داشتن قلمرو شخصی. کم حرف، ساکت و متفکر.


2) دوستان زیادی ندارد. در ارتباط برقرار کردن با افراد جدید مشکل دارد. علاقه مند به سکوت و تمرکز. از دید و بازدید های غیر منتظره و ناگهانی بیزار است

.
3) کارایی وی در تنهایی بیشتر است. بزرگترین وحشت وی آن است که در یک جمع شلوغ قرار گیرید. ترس از آنکه فردیت خود را از دست بدهد. از فعالیتهای انفرادی انرژی میگیرد

.
4) در بین انبوه مردم بودن آنها را خسته می کند. بیشتر از دست کرده خودشان خشمگین میگردند تا دیگران. معمولا کمرو هستند. درکشان مشکل است. اهل ایده و عقاید نو

.
5) شخصیتی متمایز در خلوت خود و در حضور دیگران دارند. مشتاق و احساساتی می باشند. معمولا احساساتشان را بیان نمیکنند. در جمع نا آشنا ساکت اما در جمع دوستان خود راحت می باشند. تمرکزشان قوی است. برای تصمیم گیری به زمان نیاز دارند. پیش از حرف زدن می اندیشند.


6) از در میان گذاشتن اطلاعات شخصی خود با دیگران ممانعت میکند. مایل به رویکرد آهسته اما دقیق می باشد. با مشاهده درس می آموزد (عبرت از دیگران) و پس از آموختن روش زندگی، زندگی خود را آغاز میکند

.
7) 25 الی 40 درصد از جمعیت را تشکیل میدهند.
این خصوصیات هیچ ارتباطی با کمرویی درونگرایان ندارد ممکن است آنها خیلی هم با اعتماد بنفس باشند. %65 نوابغ را درونگرایان تشکیل میدهند.

 

8)مردم گریز ودیر آشنا هستند.

9)اصول ومعیارهارامهمتر ازخود اعمال می دانند.

10)در نوشتن بهتر از گفتن عمل می کنند.

11)بیشتر وقت خود را صرف طرح نقشه وتجزیه وتحلیل آن می کنند ودیرتر عمل می کنند.

12)به بررسی علتها وقانون علاقه مندند.

13)نگران آینده ومال اندیش هستند.

14) به ارزشهای ذهنی یا عوامل ذهنی توجه دارند.

15)مشتاق کتابها ومجلات هستند.

 

منابع:روان شناسی شخصیت.دکتر یوسف کریمی 

روان شناسی عمومی .علی اکبر شعاری نژاد (با اندکی تغییر)

www.migna.irسایت

منبع:http://tarbiatmandegar.persianblog.ir/post/34


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

بخش کامفیروز با وسعت 415 کیلومتر مربع یکی از پنج بخش تابعه شهرستان مرودشت می‌باشد این بخش از بخش‌های شمالی استان فارس می‌باشد، مرکز این بخش شهرکامفیروز در طول جغرافیایی 52 درجه و 13 دقیقه و 31 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 16 دقیقه و 19 ثانیه عرض شمالی قرار داشته و در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا قرار دارد، فاصله این بخش تا مرکز شهرستان 80 کیلومتر و تا مرکز استان یعنی شهر شیراز 100 کیلومتر می‌باشد. این بخش از شمال و شمال­شرق به شهرستان اقلید، از شرق به بخش درودزن، از غرب و جنوب غربی به شهرستان سپیدان و از جنوب به بخش بیضا محدود است. آزاد راه در حال تاسیس شیراز اصفهان از این منطقه عبور می‌کند.

از مزیت‌های بخش کامفیروز، نزدیک بودن به مجموعه‌های ارزشمند و جهانی مثل تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری مثل آبشار مارگون، تنگ براق و شهرستان سپیدان و عبور آزادراه شیراز- اصفهان از منطقه می‌باشد که به لحاظ توسعه گردشگری منطقه را در مقایسه با سایر مناطق از موقعیت مطلوبی برخوردار کرده است.

منطقه کامفیروز به دلیل محصور بودن در رشته کوه‌های زاگرس و نزدیکی به کوه رنج از نظر ذخایر آبی از اهمیت بالایی در استان فارس برخوردار است، به همین دلیل رودخانه‌های مهمی مثل کر، تنگ بستانگ و تنگ شول از کوه‌های این منطقه سرچشمه و یا عبور می‌کند و از طریق 45 رشته کانال و جدول و 72 چشمه­ و قنات و 946 حلقه چاه نقش مهمی در مشروب کردن اراضی این منطقه و استان ایفا می‌کنند. این منطقه در حوضه آبریز دریاچه بختگان قرار دارد. عبور رودخانه دائمی کر به عنوان پرآب‌ترین رودخانه استان و همچنین وجود سد زیبای درودزن و شالیزارهای برنج و جنگل‌های انبوه بلوط در این منطقه چشم‌انداز زیبایی به آن داده به طوری که در اطراف این رودخانه چشم اندازهای جذاب و جالبی وجود دارد که می‌تواند در جذب گردشگران مورد توجه قرار گیرد.

منبع:الله یاری کامفیروزی،فیض الله،پایان نامه کارشناسی ارشد،ارزیابی ظرفیتهای گردشگری مناطق نمونه بهشت گمشده و سد درودزن بخش کامفیروز،دانشگاه تربیت مدرس،1391


نظر()

  

 

مزیت ها واثرهاى مثبت ژئوتوریسم و ژئوپارک ها در جامعه  

مزایا واثرهاى مثبتى که از ایجاد ژئوپارک ها واجراى برنامه هاى ژئوتوریسم درجامعه به دست مى آید را مى توان به چهار گروه اصلى تقسیم بندى نمود:اثرات اقتصادى،اثرات آموزشى پژوهشى،اثرات فرهنگى، اثرات درمانى

اثرات اقتصادى

گردشگرى همواره از صنایع درآمدزا وکم هزینه به شمار مى رفته است.گردشگرى طبیعت که در سال هاى اخیر با شتاب زیادى گسترش یافته و علاقه مندان زیادى را به سوى خود کشیده نیز از این اصل پیروى کرده و حتى نسبت به دیگر رشته هاى گردشگرى رشد وتوسعه بیشترى را داشته است.در مورد ژئوتوریسم که یکى از نتایج تاسیس ژئوپارک ها است، اثرات اقتصادى چشمگیرى چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم حاصل مى شود که عبارتند از:

  • درآمد زایى مستقیم از صنایع وابسته به گردشگرى(حمل ونقل –خدمات صنایع دستى): صنعت حمل ونقل همواره نقشى اساسى در فعالیت هاى گردشگرى داشته وبا افزایش رفت و آمد گردشگران توسعه خواهد یافت.خدمات شامل مکان هاى اقامتى ، غذاخورى ها،بانک ها وبنگاه هاى اقتصادى ،فروشگاه ها پست ومخابرات از جمله بخش هایى هستند که گردشگران در حین سفر از آنها استفاده کرده وموجب رونق بیشتر کار آنها وبالا رفتن میزان درآمدها خواهند شد. همچنین صنایع دستى محلى بیشتر به فروش رفته وتولید آنها افزایش خواهد یافتوسنت ساخت صنایع دستى تداوم پیدا مى کند. 
  • اشتغال دانش آموختگان : همه ساله تعداد زیادى فارغ التحصیل در رشته هاى مربوط به ژئوتوریسم مانند زمین شناسى،‌جغرافیا ،‌محیط زیست گردشگرى و... باید وارد بازار کار شوند.در بسیارى از کشورها ظرفیت کارپذیرى این رشته ها اشباع بوده وکار جدیدى نیز وجود ندارد.این رشته نوین مى تواند فرصت هاى شغلى قابل توجهى را ایجاد کرده واین گروه از فارغ التحصیلان را به کار گمارد.دو شغل مشخص در ژئوتوریسم و ژئوپارک عبارتند از :راهنمایان زمین (GeoGuide) و زمین بانان(GeoGuard) راهنمایان زمین دانش آموختگانى هستند که اطلاعات مورد نیاز را در اختیار گردشگران قرار مى دهند. زمین بانان فار التحصیلانى هستند که با آگاهى از میزان اهمیت وآسیب پذیرى، ژئوسایت ها به حفاظت ونگهبانى از آنها پرداخته و آثار منفى حضور گردشگران را به حداقل مى رسانند.
  • جلوگیرى از مهاجرت به شهرها : هنگامى که منطقه اى به دلیل حضور گردشگران به رونق اقتصادى رسیده واشتغال نیز به شکل هاى مختلف در آن منطقه فراوان شود، مهاجرت افراد بخصوص جوانان به شهرهاى بزرگ به منظور یافتن شغل و کسب در آمد کاهش یافته واقتصاد جوامع محلى تقویت مى شود.

اثرات  آموزشى پژوهشى

مبانى فلسفه ایجاد ژئوپارک وهمچنین ابداع ژئوتوریسم- همانگونه که پیشتر گفته شد-گسترش وارتقاء دانش عمومى جامعه در رابطه با علوم زمین و اهمیت نقش علوم زمین در زندگى مردم بوده است.گردشگران بخصوص قشر جوان ونوجوان در ضمن بازدید از ژئوپارک ها وهمچنین همراهى در بازدید هاى ژئوتوریسم با مفاهیم اولیه میراث زمین شناختى آشنا شده احساس نزدیکى وصمیمیت بیشترى با زمین در آنها پدید ِ‌مى آیدودر نتیجه آنها احترام بیشترى به زمین وپدیده هاى مربوط به آن خواهند گذاشت و به طور حتم از تخریب و آسیب رسیدن به آن جلوگیرى خواهند نمود.

از سوى دیگر ،‌با توجه به اینکه ژئوسایت ها داراى پدیده هاى نادر وارزشمند زمین شناختى هستند،‌جایگاه مناسبى براى فعالیت هاى پژوهشى کارشناسان ومحققان علوم زمین بوده ومى توانند به عنوان نقاط هدف در اینگونه پژوهش ها به کار روند.دانشگاه ها با متمرکز نمودن بخشى از پایان نامه هاى کارشناسى ارشد ودکترى مى توانند دانشجویان را به پژوهشى در این پایان نامه ها بوجود آورند.این موضوع در مورد رشته هاى دانشگاهى دیگر نیز صادق است وهمانگونه که ذکر شد دانشجویان رشته هاى جغرافیا،گردشگرى ومحیط زیست نیز با توجه به میان رشته اى بودن موضوع ژئوتوریسم و ژئوپارک مى توانند در این زمینه به فعالیت هاى پژوهشى بپردازند.

اثرهاى فرهنگى

یکى از آثار گردشگرى تبادلات فرهنگى است که بین بازدیدکننده وجامعه مورد بازدید صورت مى پذیرد.این آثار کاملاً‌ دوطرفه بوده وگاه از دیدگاه هاى گوناگون مى تواند حتى منفى نیز تلقى شوند .بررسى اثرات فرهنگى منفى نیاز به بحث هاى اخلاقى اجتماعى وایدئولوژیک دارد که اینجا مجال وجایگاه آن نیست وتنها آثار مثبت که تقریباً مورد توافق همه دیدگاه ها است بررسى خواهد شد.

آشنایى با رسم ها وسنت ها ،باورها ، عادت ها، لباس وغذاى جامعه میزبانبراى گردشگران بسیار جالب است. همچنین مردم محلى نیز با فرهنگ متفاوت گردشگران آشنا شده وگاه این دریافت ها مى تواند موجب ارتقاى سطح فرهنگى برخى جوامع شود.براى توضیح بیشتر ، در میان ژئوتوریست ها معمولاً افرادى گردشگران با مسافرات به نقاط مختلف نه تنها تا حدى دانسته هاى خود را با مردم جامعه میزبان به اشتراک مى گذارند،بلکه آنها را از دیگر چشمه هاى اخلاقى واجتماعى مثبت خود بهره مند مى سازند .در برخى از روستاها ومناطق طبیعى کشور که جاذبه توریستى بالایى دارند.به دلیل آنکه سال ها مورد بازدید گردشگران قرار گرفته اند نوعى ارتقاء‌در رفتارهاى اجتماعى مشاهده مى شودکه با دیگر نقاز متفاوت است در واقع مردم این مناطق گردشگرپذیر شده اند وسعى کرده اند جوامع کوچک خود را با استانداردهاى مطلوب گردشگران هماهنگ سازند.خوشبختانه در این راستا موضوع حفظ هویت فرهنگى تا حد زیادى به چشم مى خورد و بخش هوشمند جامعه از این ارزش ها به عنوان یک ابزار قدرتمند در جذب هر چه بیشتر گردشگران استفاده مى کنند.

اثرهاى درمانى

طبیعت همواره آرامش بخش وتسکین دهنده روح وران انسان است.این ویژگى در تمامى گونه هاى گردشگرى وابسته به طبیعت دیده مى شود.برخى از پدیده هاى زمین شناختى ویژگى افزون ترى نیز دارند و براى درمان برخى بیمارى ها به کار مى روند: از این گروه پدیده هاى زمین شناختى مى توان چشمه هاى آب گرم معدنى(بیمارى هاى پوستى واستخوانى)نهشته هاى پیرامون دریاچه ها و ماندآب ها به صورت لجن وگل(بیمارى هاى پوستى استخوانى ومفصلى)غارها(بیمارى هاى تنفسى) را یاد کرد.به تازگى گونه اى درمان با ماندن در درون غارهاى نمکى انجام مى شودکه به آن هالوتراپى (نمک درمانى) مى گویند.در این گونه درمان، بیمارى هاى تنفسى ،‌آسم و سینوزیت بهبود مى یابند.


برگرفته از اطلس توانمندیهاى ژئوپارک و ژئوتوریسم ایران نوشته علیرضا امرى کاظمى

منبع:http://geotourism.gsi.ir

 

 

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

دسته بندی موضوعی

ویرایش

لوگوی دوستان












ویرایش

دوستان

###@وطنم جزین@### مهندسین پلیمر .: شهر عشق :. عکس های عاشقانه روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز رازهای موفقیت زندگی عشق گروه اینترنتی جرقه داتکو COMPUTER&NETWORK xXxXx کرجـــیـــهــا و البرزنشینها xXxXx متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان متالورژی (rikhtegari.com) MOHAMMAD.HAHSEMI86@YAHOO.COM مذهب عشق دهاتی مهندسی کشاورزی- علوم باغبانی ورودی 89 شرکت نمین فیلتر من هیچم خطوط شکسته ی یک ذهن دنیای واقعی دهیاری روستای آب باد دانشگاه سیستان وبلوچستان(زاهدان) دانشگاه تربیت مدرس تهران دکتر مهدی سقایی پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری سازمان زمین شناسی واکتشا فات معدنی کشور بیابانها وکویرهای ایران آمار لحطه به لحظه جهان قبله یاب نشریه الکترونیکی دهکده دکتر چوبینه نقشه شهرها وروستاهای ایران دانستنی ها قطب علمی مطالعات وبرنامه ریزی روستایی دانشگاه تهران هم اکنون جمعیت ایران چقدر است؟ مرکز آمار ایران پیش بینی هوا خود را وزن کنید واز وضیعت چاقی ولاغری خود باخبر شوید زمین را زنده ببینید کوه های ایران بانک مقالات فارسی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران قطب امایش سرزمین دانشکده جغرافیا تهران موسسه جغرافیا دانشگاه تهران سازمان جهانی گردشگری مطالعات گردشگری طرح سرزمین موسسه طبیعت گردی کوچ میراث آریا جاذبه های گردشگری ایران هتل داریوش کیش جغرافیا وجهانگردی مرجع تخصصی گردشگری واکوتوریسم معرفی جاذبه های گردشگری ایران مناطق نمونه گردشگری ایران هتلداری ایران مقایسه بین کشورها مجلات رشد ساج انجمن ژئومورفولوژی ایران دانشگاه تهران دانشگاه شیراز شهرداری شیراز آیت اله جوادی آملی تابناک (بازتاب) بنیاد مسکن استان فارس بنیاد مسکن استان فارس شهرداری مرودشت مرکز تحقیقات و بررسی مسائل روستایی مجله علمی پژوهشی مدرس دانشگاه تربیت مدرس هواشناسی استان فارس مجله کانادایی جغرافیا انجمن جغرافیدانان آمریکا پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران تبدیل سالهای شمسی به میلادی رتبه بندی دانشگا های دنیا جی میل ایمیل آمار واطلاعات روستاهای کشور ایران داک دانلود کتاب کتابخانه مجازی ایران ترجمه آنلاین انگلیسی به فارسی ترافیک شهر تهران به صورت آنلاین شهرداری تهران شهرداری مشهد شهرداری شیراز شهرداری همدان شهرداری اصفهان شهرداری تبریز شبکه کتاب ایران شهرداری بیضا پایگاه اینترنتی دکتر زهرا احمدی پور دانشیار جغرافیای سیاسی دانشگ دانلود رایگان مقالات معماری پایگاه مقالات ایرانیان مدیریت مرجع شهری پرتال جامع جغرافیایی کشور استانداری فارس شهرداری مرودشت وزارت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی استان فارس سازمان مسکن و شهرسازی فارس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن فرمانداری شهرستان مرودشت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موسسه پژوهشهای برنامه ریزی کشاورزی و توسعه روستایی شبکه اطلاع رسانی گندم ایران شرکت عمران شهر جدید صدرا گوگل یاهو [جغرافیا و برنامه ریزی شهری نوین نقشه شهر های ایران پایگاه داده های علوم زمین کشور بخش جغرافی بانک اطلاعات سیستمهای اطلاعات جغرافیایی مرجع تخصصی شهرسازی ایران وزارت مسکن وشهرسازی پژوهش های شهری و روستایی (ناحیه ای) آشنایی با نرم افزار کلیاتی از ساج و محیط این نرم افزار فصلنامه برنامه ریزی شهری سازمان فضایی ایران ME&YOU نور
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ